Melih Bayram Dede

DERGİBİ’NİN ÖYKÜSÜ

Ocak 1999’da yayınlanmaya başlanan Dergibi’nin öyküsünü kurucusu Melih Bayram Dede şöyle anlatıyor:

Takvimlerin 1998 yılı Aralık ayının son haftasını gösterdiği günlerde, internette bir edebiyat sitesi, benim tanımımla “Dergi gibi bir şey” çıkarmayı planlıyor ve bu “dergi gibi” şeye isim arıyordum. Bu konuyu, Mehmet Şeker’e açtığımda, şöyle dediğimi hatırlıyorum: “İnternette dergi gibi bir şey çıkarmayı düşünüyorum. Ama öncelikle bir isim bulmamız gerek!”.

Böyle bir girişten sonra Mehmet Şeker’den cevap geldi:

“Adı Dergibi olsun!”

Bu çok güzel bir isimdi. Hemen kabul ettim.

Şimdi zaman zaman düşündüğümde, “Dergibi” adının ne kadar isabetli bir karar olduğunu tekrar anlıyorum.

İşte Dergibi böyle doğdu. Türkiye internetinde ilklerden oluşu nedeniyle büyük ilgi gördü. Basında, özellikle de gazetelerin kültür sayfalarında haber oldu. Televizyonların internet programlarında yer verildi.

İlk etapta basılı dergilerde ürün yayınlayan dostlarımız, internette yayınlanan bir dergiye ürün vermekte çekingen davrandılar. İnternet onlara göre, yeni ve yabancıydı. Bir görüşe göre de, “suya yazılan yazı”dan farksızdı. Bu ve bunun gibi nedenlerden ötürü gereksiz de olsa, “İnternette edebiyat olur mu?” tartışmalarına şahit olduk. Zaman zaman bu tartışmalara Dergibi’den biz de katıldık.

Daha sonraları, internette edebiyata soğuk bakanların da, ürünlerini internette yayınlanan ve Dergibi’yi model alarak oluşturulan sitelerde yayınladıklarını gördük, mutlu olduk.

Aradan geçen yıllarda ise, büyük mesafe katedildi. Yeni edebiyat siteleri açıldı. Bunların kimi e-dergi, kimi ise edebiyat arşivi niteliğindeydi. Dergi formatında siteler kadar arşiv niteliğinde sitelere de ihtiyaç var kuşkusuz. Yine de biz şiir ve şair özgeçmişi arşivleyen sitelerden çok, yeni ürünler yayınlayan “dergi” formatında yayın yapan sitelerin sayısının artmasını tercih ediyoruz. Böylelikle, edebiyatta bir okul görevi gören basılı dergilerin misyonuna sahip sitelerin varolması sağlanabilir.

Ürün yayınlayan bir site olan Dergibi, yeni bir döneme girdi. Dergibi’nin bundan sonraki gelişimini/öyküsünü yaşayarak, birlikte göreceğiz.

EDİTÖRLER

Ali Ömer akbulut: aliomerak@gmail.com
Cahid Efgan Akgül: cahidefgan@gmail.com
Yunus Nadir Eraslan: yunusnadir@gmail.com

Bize Yazın

Çok Okunanlar

  • All Post
  • Adem Ağacı
  • Alıntı
  • Anlatı
  • Ara-lık
  • Beyaz haber
  • Buhara'dan Gelen Adam
  • Çay Molası
  • Çevgan
  • Çeviri şiir
  • Çocuk
  • Çöl Vaazları
  • Değini
  • Deneme
  • Dergi
  • Eleştiri
  • Gezi-Anı
  • Göz-lük
  • Günlük
  • Haber
  • Haiku
  • Hayatı Hakikiyye Sahneleri
  • Kitap
  • Kısa Kısa Söyleşi
  • Kusurlu Yazılar
  • Mavi Kalem
  • Mürekkep Lekesi
  • Öykü
  • Öykü Mahzeni
  • Röportaj
  • Şiir
  • Sinema
  • Söz Misali
  • Üryan Soruşturma
  • Üryan Söylenişler
  • Yazıyorum Öyleyse Varım
Edit Template

Rahime Kösem Alcan’ın İlk Öykü Kitabı “Yoğun Bakımda Umut”

“Sen biraz daha iyileşince evimize gideceğiz, evimize gidince, eskisi gibi birbirimizi o kadar seveceğiz, o kadar seveceğiz ki giderek birbirimize benzeyeceğiz. Çevremizde herkes değişmiş olacak ama sevgimiz hiç değişmeyecek. Bu virüsü yenmenin yolu sevgiymiş, çok sevmekmiş.”

Rahime Kösem Alcan, bir sağlıkçı olması hasebiyle öykülerinin ağırlıklı yönünü de hasta, hastalık, hastane konuları oluşturuyor.

Alcan’ın öykü kişileri, hastalıklarla mücadele eden ve hep iyileşeceği umuduyla yaşayan, bir çıkış yolu arayan kişilerdir. O yüzden bu öykülere umuda açılan kapı nitelemesinde bulunduk. Alcan’ın öyküleri “hayattan yana” olan metinlerdir. Modern dünyanın sorunlarıyla boğuşan öykü kişilerinin arka fonunda hep bir “hayatçıl” görüş, hayatı yaşama isteği, hayatta kalma ve en nihayetinde bir başarı hikâyesi yazmak için uğraşan, didinen kişilerdir. Aynı zamanda “doğa sevgisi”nin kalemine ve ruhuna içsel bir yansıması vardır. Edebî bir duruş, düşünüş, edebî yolculuklarla süsler bazı öykülerini. Alcan’ın doğal kalemi, aynı zamanda esenliğe ve sağlığa da açılır. Bu anlamda yazarın kaleminin “iyicil” bir yüreği, doğal, içten, yalın ve sadelikle nitelendirebileceğimiz gösterişsiz bir deyiş biçimi vardır. Bu veçhede “dil oyunları”ndan uzakta, ne ise o olarak yazan bir kalem sahibidir. Hasılı kelam, insanın sorunlarına duyarlı öykülerin izini süreceksiniz bu metinlerde. İzini sürerken de “nesnel karşılığı” takip eden, deyim yerindeyse okuyucunun yürek ikliminde karşılığını bulabilen, merkezinde sağlık dünyasının meselelerinin konuşulduğu bu tevazu içre öykü dünyasını sevecek, insan üzerine, doğa ve hastalıklar üzerine düşünecek, korku-umut arasında mücadele verdiğimiz bu evrenin kıymetini daha bir kavrayacaksınız.”

YOĞUN BAKIMDA UMUT

Klaros Shopier dükkanında. Yakında raflarda.

Shopier alışveriş linki;

https://shopier.com/6807637

Klaros Yayınları İletişim;

klarosyayinlari@gmail.com 0552 522 92 15

Yazıyı Paylaş:

Mustafa Nurullah CELEP

Yazar

Dergibi editörü.

İbrahim | 24 Güzel söz; kökü yerde, dalları gökte olan güzel bir ağaca benzer.

Öykü Mahzeni

  • All Posts
  • Öykü Mahzeni
Boşluğa Karşı

5 Ekim 2023/

Felç olunca çekildiği Koşuyolu’ndaki evinde curcuna usulünde segâh şarkısını bestelerken Sadettin Kaynak, bir gece düşünde Karacaoğlan’ı gördü. “Üstad” dedi, ‘incecikten…

Üryan Söylenişler

  • All Posts
  • Üryan Söylenişler
İki. Ağyar Gider Yâr Kalır

3 Mayıs 2021/

“Aldı benüm gönlümi n’oldugum bilimezem Yavı kıldum ben beni isteyüp bulımazam” Yunus Emre Bahar yitikçiler çarşısıdır. Baharda öten her bülbül,…

Röportaj

  • All Posts
  • Röportaj

Kusurlu Yazılar

  • All Posts
  • Kusurlu Yazılar
Hasan Yılmaz

18 Ekim 2017/

Dün şair Hasan Yılmaz‘la beraberdim. Uzun süredir görüşme planları yapıyorduk ve bir türlü bir araya gelemiyorduk. En sonunda “artık emekli…

Edit Template