Kudüs sadece Filistin veya Arap meselesi değildir. O bütün Müslüman halkların sorunudur. Kudüs’ü elinde tutabilmeleri için Yahudiler, İslam ve Müslümanları yenmek zorundadırlar ve bu -Allah’a şükür- onların gücü dışındadır.
Kudüs alışılmış bir şehir değildir. O, üç büyük dünya dininin vazgeçemeyecekleri kutsallıkları bulunan bir şehirdir. Herkese tamamen açık olacak, özgür bir Kudüs şehrini kim temin edebilir? Hem teorik hem pratik olarak bunu sadece Müslümanlar yapabilir. Teorik olarak
çünkü sadece İslam Musa’yı, İsa’yı, İncil ve Tevrat’ı tanır, aksine ne Hıristiyanlar ne de Yahudiler ne Muhammed as. ne de Kur’an’ı tanırlar. Bu tespit, Müslümanların bu meseledeki üstünlüklerinin unsurudur. Pratik olarak, Kudüs Müslüman dünyasında bulunmaktadır. Kudüs’te olacak her türlü gayr-ı İslami hâkimiyet, sadece güçle ayakta durabilen anormal bir durum olur ve gerginlik durumu hiçbir zaman özgürlük durumu değildir.
- Yahudilerin Avrupa’ya sürgün edilmesi tepkisi üzerine ortaya çıkan Siyonizm, içinde biriktirdiği bütün zehrini, kin ve intikamını, Yahudilerin her zaman emniyet ve koruma altında yaşadıkları bölgedeki Araplara karşı kustu. Mesela bugün İsrail Araplarla düşmanlık içerisinde, hâlbuki her türlü mantığa göre tersi olması gerekmektedir;
-
Kendilerini kozmopolit ve enternasyonal olarak tarif eden Yahudiler (en azından başkalarını böyle olmaları için ikna ediyorlardı) bugün en fanatik ırkçılığın örneğidirler; Irkçılığın ve katliamın en büyük kurbanları olan Yahudiler bugün onun uygulayıcılarıdır; pratikte onlar Hitler’in acımasız güç kullanım, sürgün, mağlup olanlara karşı zulüm, askeri taktik olan ansızın saldırı, acımasız hesaplaşma ve intikam metotlarının uzantısı oldular; Yahudiler özgürlük, kardeşlik, hukuk ve liberalizm parolalarının taşıyıcıları idiler, bugünkü İsrail’de ise biz Sparta ahlakı, toplumun askeri ihtiyaçlara göre dizayn edilmesi, insanın fanatik hale getirilmesi, devlet siyasetinin Makyavel prensiplerine göre oluşturulması, Nietzsche’nin güçlünün hakkı ve gücün ahlakı prensiplerini görmekteyiz. Bu güç felsefesi, uluslararası hukuk kurallarının hiçe sayılması ve uluslararası kamuoyu ve onun kurumlarının görmezden gelinmesinde olduğu gibi hiçbir yerde daha açık ortaya çıkmış değildir
Teorik olarak çünkü sadece İslâm Hz. Musa’yı, İsa’yı, İncil ve Tevrat’ı tanır, aksine ne Hıristiyanlar ne de Yahudiler ne Hz. Muhammed’i ne de Kur’an’ı tanırlar. Bu tespit, Müslümanların bu meseledeki üstünlüklerinin unsurudur. Pratik olarak, Kudüs Müslüman dünyasında bulunmaktadır. Kudüs’te olacak her türlü gayr-i İslâmî hâkimiyet, sadece güçle ayakta durabilen anormal bir durum olur ve gerginlik durumu hiçbir zaman özgürlük durumu değildir.
Ancak vurgulayalım ki, Kudüs’ün yarın sadece Müslüman şehir olması için değil, onun yeniden herkese açık olması ve oradan insanlığın üç büyük nehrin aktığı berrak bir kaynak kalması için bizim güçlü olmamız gereklidir.
Aliya İzzetbegoviç
BU SAYIDA
4 Gazzeli Şehit Şair Hiba Abu Nada’dan Şiirler | Çeviren: Cüneyt Fatih Yaylacı
5 Yalnızlığımız | Çeviren: Cüneyt Fatih Yaylacı
6 Sığınak kılarım sana | Çeviren: Cüneyt Fatih Yaylacı
8 Şiirler | DAVUT GÜNER
10 Modifiye Şiirler | HÜSEYİN AKIN
11 Şiirler | MEHMET ATİLLA MARAŞ
13 Şiirler | MEHMET AYCI
15 Şiirler | ALİ SALİ
20 Sen Daha İyilerine Layıksın Efendim Bizden Çok Daha İyi Müslümanlara! | YAŞAR AKGÜL
21 Ben Bana | FATİH SIĞIRCI
22 Ölmeden Önce | M. BAHA KANLI
23 Nuh’un Gemisi | DENİZ SARITOP
24 Melal Denizine Dökülen Şelaleye Bakarak Yangın Merdivenine Oturup Sigara İçen İtfaiyeci | KADİR ÜNAL
25 İki Şiir | MUSTAFA IŞIK
26 Ağaç | tarık özcan
27 Neme lazım Denizi | Kazım Gök
28 Hatıralar ve Gün Kurusu | Muhammed Korkmaz
29 Joseph Fasano’dan Şiirler | Çeviren: Serpil Özçeşmeci
30 Kuşatma Altında Bir Çocuğa Fısıldanan Sözler | Çeviren: Serpil Özçeşmeci
31 Son Savaştan Sonra Enkazdan Çıkan Sözler | Çeviren: Serpil Özçeşmeci
32 Joseph Fasano ile Söyleşi | SERPİL ÖZÇEŞMECİ
36 Ali Ural: “Şair gözü varlıkları akışkan hale getiriyor” | Söyleşi: Y. NADİR ERASLAN- OĞUZHAN ÖZTÜRK
39 Murat Güzel ile Söyleşi | SADIK YALSIZUÇANLAR
43 Hamdi Akyol ile Söyleşi | CAHİD EFGAN AKGÜL
46 Yaşar Akgül ile Söyleşi | AHMET ŞEVKİ ŞAKALAR
50 Aziz Kağan Güneş ile Söyleşi | HACER YEĞİN
53 Baki Demirtosun ile Söyleşi | CAN ÜLGEN
56 Özge Özen ile Söyleşi | OĞUZHAN ÖZTÜRK
58 Sadakat Güzergahı ve Yol Ayrımları | Ali K. METİN
62 Çığlık | CEMİL ÇAYGÖZOĞLU
63 Sancı | Çeviren: CEMİL ÇAYGÖZOĞLU
64 Vatansızlar | Salome Benidze | Çeviren: CEMİL ÇAYGÖZOĞLU
66 Nisan Gülü | Fedva Tukan | Çeviren: ZEYNEP YILMAZ
67 Attır Bu Dünyada Tek Yoldaşım… | Erbol Alşınbay | Kazakçadan Çeviren: AŞUR ÖZDEMİR
71 Karadeniz’e | Aleksandr Sergeyeviç Puşkin | Çeviren: AMMARKHASANOV
74 Hokkâ – Bâz | Work in Progress: Metin için daha metin Deneme | SİNAN ULAKCI
78 Üryan Söylenişler | ALİ ÖMER AKBULUT
79 Şükûfenâme | Varlık Bahçesi Sanat Defteri| HÜSEYİN CAHİD DOĞAN
80 Uzak | BAHTİYAR ASLAN
83 Çağa tanıklığım | CAHİD EFGAN AKGÜL
85 Benlik | BİNNAZ DENİZ AYDEMİR
90 Kısa Öyküler | AHMET ŞEVKİ ŞAKALAR
92 Reddimiras | AHMET ERGİN
94 Can Parçası | EMAME AKMAN HARMANCI
98 Kelebeklerin Dansı | DİLEK ALTUNDAĞ
100 Hafıza Temizliği | CANAN COŞAR
102 İz | NİLÜFER ATEŞ
104 Bir Algı Yönetimi Aracı Olarak Çizgi Roman: “Tenten Kongo’da” | ZEKERİYA ŞİMŞEK
107 Ziyan Bülteni | İRFAN ÇEVİK
109 Kopyalanmış Adam | TUFAN ERBARIŞTIRAN
114 Gök Yankısı: Yerden Göğe Aziz Kağan Güneş Şiiri | MEHMET ÖZGER
116 Uçurumun Kenarında Çocuklar Modern Zamanlarda İnsan Ruhunun Krizi | M. FURKAN ABBASOĞLU
118 Aba Dürtüler | CAN ÜLGEN
119 Çakıl Taşlarından Ölüm Devşirmek Volkan Kara’nın Şiiri Üzerine | AŞUR ÖZDEMİR
128 İmgelerle Kurulu Anarşist Karga Üzerine | AHMET ERGİN
130 Evkaf-ı Hakîkî Müessisi Ahmed Aydın Bolak Bey | ORHAN ALİMOĞLU
134 Edebiyatin Toplumsal Rolü: Değişen Dinamikler ve Etkiler | BESTE BEKİR
135 Bir Ruh Gibi | DAVUT GÜNER
137 Benim Ayım | RUKİYE SARAN AYDIN
138 Küçük Öyküler | MUSTAFA UÇURUM
139 Üç Kısa Öykü | AHSEN DALCA KORKUTAN
140 Neşet Ertaş’ın ‘Hata Benim’ Albümü Üzerinden Evlilik ve Boşanma Sonrası
Oluşan Ailevi Sorunların İncelenmesi | MUHAMMED IŞIK
144 Sahra’nın Mecnun’u Anımsattığı | ERDAL NOYAN